MUTI CARE

MUTI CARE

Grundlæggeren af MUTI, Alexander Scholz besluttede sig for at forlade sit analytiske job som finansiel rådgiver og lægge sin performance-drevne, hektiske livsstil bag sig for at skifte tabeller ud med krukker. Takket være sin danske baggrund, sin personlige interesse for design og æstetik og generelt overload af komplekse produkter på skønhedsmarkedet, besluttede Alexander sig for, i samarbejde med skønhedseksperter, at skabe en ny hudplejelinje, som hovedsageligt skulle være let at forstå, være mindre tidskrævende at bruge og ikke mindst pålidelig. Resultatet blev MUTI, hvis grundlæggende filosofi er baseret på tre overordnede retningslinier:

Få, men meget effektive ingredienser

Alle MUTI-formler er baseret på nyeste videnskabelige resultater. Her gælder det til enhver tid om at begrænse listen af ingredienser til få men højest effektive ingredienser. At undgå omstridte ingredienser ligger dybt i MUTIs DNA, og netop derfor har alle produkterne en fremragende tolerance.

Rent Design.

Lige fra starten, havde Alexander Scholz’ danske rødder og æstetiske opfattelse stor indflydelse på renheden af designet – emballagen og produkternes udformning. Et unikt farvekoncept blev udviklet for at skabe genkendelighed for kunden og for samtidig at sikre en let navigation i sortimentet.

Intelligente produktlinier

Hver eneste linje fra MUTI fokuserer på det væsentlige, hvilket har ført til en nøje udvalgt portefølje af produkter. I udviklingen af fremtidige innovationer vil det fortsat komme først at dække de specifikke behov på de respektive områder og udvide linien trin for trin med meningsfulde og effektive produkter.