HEADSPACE er et nicheparfume brand etableret i 2022, der genopfinder den franske Haute Parfumerie-tradition med et avantgarde twist ved at kombinere exceptionel råmaterialekvalitet med tanker.
Med udgangspunkt i den unikke Headspace-teknologi i duftudvikling er alle parfumerne designet omkring den indfangede duft af et øjeblik og derefter taget til præcis rekonstruktion med naturlige eller molekylære ingredienser.
Gemte minder, flydende øjeblikke, som fantasien besøger igen. HEADSPACE gendanner dem med exceptionelle, naturlige råmaterialer tilført i en overdosis og nøje udvalgte ”Headspace” ekstrakter for at skabe sjældne, unikke dufte og bane vejen for et poetisk Haute Parfumerie ved at genskabe det, som ikke kan indfanges.
Genopfind livet og indfang verden med alle sine facetter i en duft. Enhver parfumørs drøm.
HEADSPACE
Udse dig den udsøgte blomst fra dine minder. Fang duften af det usete - den delikate duft af et øjeblik. Parfumøren har drømt om det, som digteren gjorde før ham, og af beslutsomhed lykkedes det at indfange øjeblikkes uhåndgribelige, skrøbelige følelser.
Assisteret af videnskaben har de mest talentfulde parfumører opnået, hvad der syntes umuligt: at trænge ind i fjerntliggende områder af psyken (headspace) og antænde sporet af et øjeblik af livet, som intet nogensinde vil slette, et headspace af rene følelser.
Headspace kollektionen byder på et udvalg af øjeblikke af livet, indfanget, fanget, indkapslet, ude af tiden, som formidler et kraftfuldt og poetisk billedsprog, universelle øjeblikke simpelt navngivet af det råmateriale, der kendetegner dem.
De naturlige råmaterialer er omhyggeligt udvalgt, høstet og forarbejdet i hånden for at bevare alle deres olfaktoriske kvaliteter, og kombineret med et 'headspace' ekstrakt for at skabe en parfume, der aldrig før er set i haute parfumerie.
TEKNOLOGIEN
At genopfinde livet, som det burde være, ved at indfange de dufte, der omgiver os, er målet med denne analyseteknologi, der blev opfundet af den schweiziske kemiker Roman Kaiser i 1970'erne. Oprindeligt var ideen at indfange sjældne planters flygtige molekyler uden at skulle plukke dem, for herefter at rekonstituere dem.
Utallige plantearter kan ikke udnyttes ved hjælp af klassiske teknikker (destillation, ekstraktion...), 'Headspace' indfangning, analyse og rekonstruktion af luften omkring et levende eller inaktivt objekt er derfor en stor innovation og et symbol på parfumørens evige søgen.
Mulighederne er uendelige, og parfumører kan drømme om, at hele verden en dag kan omdannes i dufte, og snart i parfume.
FLAKONEN
Jules Dinard fandt sin inspiration til de simple flakoner ved at se på de mest kendte parfumørers arbejdsborde med utallige små flasker over det hele. Rekonstruktionen af de små essensflasker i stor størrelse er med til at indfange oprindelsen af hver parfume. En unik sammensætning af de mest eksklusive råmaterialer.
Den minimalistiske etiket skal ses som et blankt lærred, klar til at projicere din egen fantasi ud af det. Det luksuriøse, sorte bakelit-låg fuldender den moderne silhuet med det formål at gøre det immaterielle materielt.
Headspace parfumerne er håndlavede i nærheden af Grasse i Frankrig, og alle komponenter er hentet og fremstillet i Frankrig.
THE FOUNDER
Headspace er et nyt parfumeprojekt af Nicolas Chabot, som står bag de anerkendte parfumebrands Le Galion og Aether. Parfumerne er baseret på resultaterne af headspace-teknologi, der gør det muligt at indfange duften af et objekt eller en situation og nøjagtigt rekonstruere denne duft i et molekyle.
© Copyright Brands of Beauty ApS. All Rights Reserved.